A Balkán legjava

2022. július 6.- július 10.

Bosznia, Horvátország, Montenegro

mindenkinek ajánljuk

5 napos túra

mellékutakon és főutakon

szerda – vasárnap

Résztvevők

14 motor, 2 túravezető, 2 kis csoport

Jelentkezési határidő

2022. június 21.

A túra távja

1600 km

Túravezetők

Tomi, Feri

A túra startja/vége

Barcs / Barcs

Szabad helyek

9 motor

Hiányzás a munkahelyről

3 nap

Látnivalók*

Mostar, Szarajevó, Kotori-öböl, Durmitor, Tara-kanyon

Európa utolsó nagy, motorosok által még kevésbé felfedezett része a Balkán-félsziget. Ezen belül is a Balkán nyugati részén, két-három magyarországnyi területen annyi külböző nép, homlokegyenest eltérő kultúra és persze csodás motoros út van, hogy ezt nekünk is látni kell. Ebben az öt napban megnézzük Nyugat-Balkán legjavát. Motorozunk a magyar határtól egy köpésre olyan utakon, amikért Ausztriában sok-sok euró útdíjat kérnének. Megnézzük Bosznia kultikus helyeit, például Mostart és Szarajevót, hogy csak a leghíresebbeket említsük. Döntögetjük a motorokat a Kotori-öbölben és Montenegró fekete hegyei között a Durmitorban vagy a Tara-kanyonban. És ha már ott vagyunk átnézük egy guriga erejéig Albánia legismertebb útjára az SH20-ra is.

475 €

Részvételi díj motorosnak

375 €

Részvételi díj utasnak

160 €

Egyágyas szoba felára

A túra ára tartalmazza

  • 2 túravezetőt, 2 csoportban való motorozást
  • 4 éjszakai minőségi 3-4*szállást, 1 vagy 2 fős szobákban
  • A ár tartalmazza a túra idejére a reggelit és vacsorát
  • A túra időtartamára az utasbiztosítást és nemzetközi assistance szolgáltatást.
  • Vezetéstechnikai tanácsokat

Plusz költségek

  • Benzin, italfogyasztás, ebéd és minden olyan dolog amit a zöld rész nem tartalmaz

Túráinkon két túravezető vesz részt, hogy amennyiben szükséges, motorozási stílus alapján két kisebb csoportot tudjunk létrehozni, hogy mindenki megtalálja a magának megfelelő helyet. Az élmény garantált!

  • van tapasztalatod a motorozás terén
  • nem ezen a túrán akarod bebizonyítani, hogy Te vagy világ legjobb motorosa
  • motoros ruhában tudsz jönni túra
  • fel tudod készíteni a motorodat a túrára
  • csapatban tudsz “játszani”
  • kezdő motorosoknak nem ajánljuk
  • aszfaltozott
  • helyenként rossz minőségű aszfalt
  • néha keskeny
  • fantasztikus táj kíséretében
  • 100-110 km/h lakott területen kívül, a csapat igényeihez igazítva
  • 130 km/h autópályán
  • 50 km/h lakott területen belül

  • 60-90 percnél nem töltünk többet motoron, kivéve ha ezt a csapattal megbeszéljük, persze figyelembe véve a látnivalókat és a tankolásokat
  • egy-egy megállónál mindig elmondják a túravezetők, hogy mennyi időt érdemes ott letölteni és, hogy mikor van a találkozó a motoroknál

  • napközben egy gyors kaja, gyros, hamburger, pizza stb. szerintünk tökéletesen megfelel az egyik megállónál
Találkozunk 8-kor a barcsi OMW-kúton és egy rövid eligazítás után már indulunk is, a ma esti célunk Mostar lesz. Emiatt akár neki is eshetnénk és igyekezhetnénk átugrani Horvátország tengerparttól távoli (Szlavóniai) részét, de nem is hibázhatnánk nagyobbat. Ugyan a legtöbb ember szemében a “Balkán” Boszniában kezdődik, a jó utakból itt sincs hiány. Mi pedig fel is gurulunk a Papuk-hegység egyik kiváló aszfaltcsíkjára, csak annyit bocsátanánk előre, hogy hogyha ez az út a sógoroknál kanyarogna tőlünk nyugatra, biztos, hogy nem kevés euróba fájna az útdíj. Itt még kunából sem kérnek el érte egyet sem, ráadásul szinte teljesen forgalommentes. Remek bemelegítés lesz ez a mai naphoz. Végül Bosanska Gradisánál belépünk Boszniába és mivel reggel a megszokott “ugorjuk át a gyengébb részeket és pályázzunk kicsit, hogy haladjunk rész elmaradt, most pótoljuk és Banja Lukáig gyorsítjuk a tempót, hogy a város elhagyva a Vrbas folyó völgyében lassítsunk le miközben hol a magasba törő sziklaormokat, hol az alattunk a mélyben hömpölygő folyót csodáljuk. Persze fotózni is megállunk, csakúgy mint Jajcában, ahol a méltán híres vízesést kapjuk lencsevégre több szögből is. Ezután vetünk egy pillantást a Jablanicai víztározóra, majd a Neretva folyó völgyében kanyarogva érünk be Mostarba, ahol nem csak az első éjszakát töltjük, de belekóstolunk (szó szerint és átvitt értelemben is) a Balkánba. Meghallgatjuk este a Müezzin énekét, sétálunk egyet a belváros nyüzsgő forgatagában és megnézzük a város és az ország egyik jelképének számító Öreg hidat is.
napi táv : 440 km

Reggeli után egyből indulunk és néhány “nagyon balkáni” táj után a Bilecko-tó mellett lépünk be Montenegróba. A fekete hegyek országa nevéhez méltón mutatkozik be és fekete, kiváló minőségű utakon gurulunk a hegyek között egészen a Kotori-öbölig. Még az érkezésünk előtt megállunk és lövünk pár fotót észak felől nézve az öbölre. Majd legurulunk tengerszintre és ahelyett, hogy a túristákkal telitömött parton gurulnánk körbe, mi át fogunk kompolni az öböl legszűkebb részén. Jó móka lesz! A hajózás után megmásszuk a messze földön híres Kotori szerpentint és lövünk pár képet jó magasról dél felől is. Innen irány Montenegró teteje a Lovcen. Az előbb még a tengerszinten voltunk itt meg már 1700 méter (és “néhány” lépcsőnyi) emelkedés után máris az egész ország tetején. Annak minden fekete hegye a lábunknál hever majd. A lépcsőzéstől kissé megizzadva hajtunk a szállásunkra, ahova ha minden igaz még időben érkezünk, hogy mártózhassunk egyet az Adriai-tengerben.

napi táv : 300 km

Reggel egy kicsit még gurulunk a tengerparton, majd némi kanyargászás után a Skodrai-tó felett csorgunk át. Délről megkerüljük Podgoricát és átlépünk Albániába. Vár ránk a túra egyik csúcspontja, a legendás SH20. Ezt talán nem kell ragozni, égbe törő sziklameredélyek, hibátlan aszfalt, gyér forgalom és… birkák. Számos élménnyel és fényképpel gazdagabban érünk vissza Montenegróba, majd az SH20-at keretbe zárjuk és megállunk a Plavi tónál, olyannyira, hogy a szinte a tó közepéig nyúló mólón is sütkérezünk. Innen irány a Tara-folyó völgye. Itt nem csak a motorokat tornáztatjuk meg fültől-fülig, de a megállunk a Balkán egyik szimbólumának számító Tara hídnál is, nem mindennapi látvány.

napi táv : 330 km

Ma kilométerben rövidebb, de igen tartalmas napunk lesz. Reggel mindjárt a Durmitor Nemzeti Parkkal kezdünk, ami nem lesz piskóta. Egysávos, jó minősíégű út, de ez nem a kanyarvadászatról, hanem az egyik ámulatból a másikba esésről szól. Hegyek, völgyek és hihetetlen sziklaformációk uralják a tájat, meg is állunk többször fényképezni. Ez után végigmotorozunk a Piva.kanyonban, ami szintén bakancslistás út, hogy egy elsőre nem túl bizalomgerjesztőnek tűnő fahídon lépjünk vissza Boszniába. Ez után még lesz egy-két noname, de azért elképesztően klassz, kanyargós út Szarajevóig. Terv szerint korán érkezük a bosnyák fővárosba két okból is. Egyrészt mert az óváros megér egy sétát, de ezt estére halasztjuk, előtte felmotorozunk a város feletti hegyekbe és megnézzük a ’84-es szarajevói téli olimpia létesítményeit. Ne gondolja senki, hogy üres stadionokat, vagy jó karban tartott sípályák füves lejtőit nézzük meg. Abból ugyanis itt egyik sincs, cserébe elhagyatott és a helyi “művészek” által feldíszített bobpályából, roskadozó síugrósáncból van elég, ráadásul a kilátás sem utolsó a városra és még a város szerbek általi véres ostromának nyomait is felfedezhetjük. Emlékezetes része lesz a túrának ez is. Este pedig ismét belevetjük magunkat a balkán forgatagába az óvárosban.

napi táv : 200 km

Irány haza! Nem kertelünk, a nap legfőbb célja, hogy időben (terv szerint 2 körül) Harkányba a búcsúpontra érjünk, hogy mindenkinek legyen még ideje hazajutni aznap az ország bármely pontjára. De ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne élvezni ezt a napot is, bár reggel autópályázunk egy kicsit, de aztán van még a magyar határig jó par kanyar és szép táj a tarsolyunkban.

napi táv : 320 km

Ha visszamondod a túrát

Ingyenes, ha

  • ha e-mailben – info@motorozzvelunk.hu – a jelentkezési határidőig megkapjuk a visszamondást
  • ha a jelentkezési határidő után, a megüresedett helyre találunk beugró

Pénzedbe kerül, ha

  • ha elmúlt már a jelentkezési határidő és nem találunk beugrót a helyedre

Mennyibe is?

  • természetesen bárkinek közbe jöhet bármi, így igyekszünk minden esetben költséghatékonyan megoldani a visszamondást és úgy megoldani a helyzetet, hogy mindenkinek jó legyen!
  • jelentkezési határidőig történő visszamondás esetén az előleg, részvételi díj visszajár
  • ha a jelentkezési határidő után mondod vissza túrát, és nem találunk a helyedre mást és nem tudjuk költségmentesen lemondani a szállást, akkor csak a szállás és a szervezési költség fizetendő (ez mindképpen alacsonyabb, mint a részvételi díj), ami túránként eltérő

Ha körvonalazódik a lemondás gondolata, kommunikálj velünk minél előbb, ne hagyd az utolsó pillanatra!

Résztvevők

  • Tomi

    BMW R 1200 GS – Túravezető

  • Feri

    Suzuki DL 1000 – Túravezető

  • Ati

    BMW R 1250 GSA

  • Fenya

    Yamaha FJR 1300

  • Orsi

    Kawasaki Ninja SX 1000

  • Tomi

    Kawasaki Z 1000 SX

Résztvevők

  1. Ferenc Nitti

    Ferenc Nitti

    • Becenév: Feri
    • Motor típusa: BMW.R1250 GSA
    • : +1fő
  2. Luca Gábor

    Luca Gábor

    • Becenév: Gábor
    • Motor típusa: Kawasaki Ninja 1000 SX
Mondd el a véleményed

Jelentkezés menete

  1. Kattints a “Jelentkezz most!” gombra és töltsd ki a jelentkezési lapot. Figyelj rá, hogy helyes e-mail címet és telefonszámot adj meg, mivel ezeken keresztül vesszük fel veled a kapcsolatot.
  2. Postafiókodba landol egy automatikus visszaigazolás a jelentkezésedről és a Résztvevők-nél olvashatod az általad megadott becenevet. Ha nem találod a visszaigazolást, kérlek vedd fel velünk a kapcsolatot: info@motorozzvelunk.hu vagy +36702040801
  3. Pár nap múlva személyesen (e-mailben) felvesszük veled a kapcsolatot, és elküldjük a fizetési és további információkat.
  4. A jelentkezés csak az előleg elutalásával érvényes, ami a jelentkezés utáni 2 hétben teljesítendő, vagy hívd Totót a +36702040801 számon.

475.0 850.0 

Törlés